Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Financie a hospodárenie

Doplnkové dôchodkové sporenie N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Chcela by som sa opýtať ohľadom životného poistenia, resp. doplnkového dôchodkového sporenia - 3. piliér. Navštívil nás obchodný zástupca spoločnosti, že ponúkajú nový produkt životné poistenie. Podmienky a výhody pre zamestnancov sú totožné ako p...

Zastupovanie pedagogických zamestnancov a prekážka na strane zamestnávateľa N

Autor/i: PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD.

Otázka:  Jedna trieda základnej školy je na školskom výlete (exkurzii, LVVK, divadlo a pod.). Môže dať riaditeľ školy zastupovať tých pedagogických zamestnancov, ktorí v tejto chýbajúcej triede učia, do niektorej inej triedy?  Podotýkam, že len to...

Súlad kreditového príplatku s potrebami školy N

Autor/i: PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD.

Otázka: Učiteľka 1. stupňa absolvovala v roku 2011 kontinuálne vzdelávanie na výučbu nemeckého jazyka na 1. stupni ZŠ, za ktoré získala 130 kreditov. V tom čase sa v škole nemčina vyučovala aj na I. stupni, za 60 kreditov jej bol uznaný kreditový ...

Platnosť kreditov A

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka:  Majú aj kredity získané v roku 2015 platnosť sedem rokov? Alebo je platnosť kreditov získaných v roku 2015 už neobmedzená?

Dátum priznania kreditov za rozširujúce štúdium A

Autor/i: PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD.

Otázka Dňa 21. 8. 2015 som štátnou skúškou ukončila dvojročné rozširujúce štúdium slovenského jazyka, za ktoré bolo možné získať 60 kreditov, dnes mi pani riaditeľka povedala, že jej je to ľúto, ale kredity sa priznávajú od prvého nasledujúceho me...

Uznávanie kreditov na účely vyplácania kreditového príplatku A

Autor/i: PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD.

Otázka Ako treba postupovať v prípade vyplácania kreditového príplatku zástupkyni MŠ, ktorá získala 49 kreditov ešte v roku  2013 (všetky vzdelávania mala podpísané riaditeľkou a potrebovala ich na výkon svojej práce.) Do konca roku 2013 pracovala...

Platové zaradenie učiteľa informatiky A

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka Od 01.09.2015 sme prijali zamestnanca na výučbu informatiky. Jeho vzdelanie k 31. 08. 2015 je: SOU elektrotechnické výučný list + maturitná skúška (5 rokov), Majster odborného výcviku - diplom Bc. získaný v roku 1996, PU FHPV, Učiteľstvo p...

Získavanie kreditov za rozširujúce štúdium a tvorivé aktivity A

Autor/i: PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD.

Otázka Je pravdou, že za dvojročné rozširujúce štúdium končiace záverečnými skúškami už učitelia, ktorí si rozširujú svoje vzdelanie o ďalší predmet, či ďalšiu kategóriu toho istého vzdelania (ako napríklad hudobníci hra na ďalší hudobný nástroj, ...

Zmena v sieti A

Autor/i: PhDr. Anna Böhmerová

Sieť škôl a školských zariadení spravuje ministerstvo školstva; školy a školské zariadenia zaradené v sieti majú právo vykonávať výchovu a vzdelávanie a majú právo na zabezpečenie financovania (§ 15 zákona 596/2003 Z.z.).

Zmeny v § 107 školského zákona A

Autor/i: PhDr. Anna Böhmerová

S účinnosťou od 1. 1. 2016, prijatím zákona č. 188/2015 Z. z., nastali v školskom zákone zmeny v § 107, ktorý sa týka výchovy a vzdelávania  detí a žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Zároveň s tým boli uskutočnené aj zmeny v zákone o fi...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Vyradenie súkromnej školy zo siete N

Publikované:

Existencia rady školy v súkromnej škole A

Publikované: Aktualizované:

Povinnosť uzatvorenia kolektívnej zmluvy N

Publikované:

VÝBEROVÉ KONANIE - Vymenovanie riaditeľa súkromnej školy A

Publikované: Aktualizované:

Rozhodovacia činnosť riaditeľa súkromnej alebo cirkevnej školy A

Publikované: Aktualizované:

Rozhodovacia činnosť riaditeľa cirkevnej školy a riaditeľa súkromnej školy v podmienkach slovenského regionálneho školstva je kľúčovou kompetenciou, ktorú vykonáva vo svojej riadiacej pedagogickej práci. Ide o činnosť vymedzenú zákonom, ktorej aplikácia do praxe si vyžaduje dobré poznanie školskej problematiky v súčinnosti s legislatívou.