Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Výchovný poradca

Publikované: Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Výchovný poradca je kariérová pozícia, v ktorej vykonáva špecializované činnosti pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec.

Podľa § 38 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch (ďalej len „zákon č. 138/2019 Z. z.“) výchovný poradca vykonáva činnosti výchovného poradenstva prostredníctvom informačných, koordinačných, konzultačných, metodických a ďalších súvisiacich činností a sprostredkúva odbornú terapeuticko-výchovnú činnosť.

Kariérová pozícia je funkčné zaradenie pedagogického alebo odborného zamestnanca. Pedagogický alebo odborný zamestnanec vykonáva špecializované činnosti alebo riadiace činnosti súčasne s výkonom pracovnej činnosti v príslušnej kategórii a podkategórii pedagogického, resp. odborného zamestnanca.

Špecializované činnosti môže vykonávať pedagogický/odborný zamestnanec, ktorý je zaradený najmenej do kariérového stupňa samostatný pedagogický/odborný zamestnanec. Špecializované činnosti v kariérovej pozícii výchovný poradca môže vykonávať pedagogický zamestnanec, ktorý absolvoval špecializačné vzdelávanie. Splnenie tejto podmienky sa nevyžaduje od pedagogického zamestna

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Prestup z bilingválneho gymnázia na umelecký štúdijný odbor N

Publikované:

Otázka:  Môže riaditeľ školy prijať žiaka prestupom z bilingválneho gymnázia (2. ročník) na umelecký študijný odbor (propagačné výtvarníctvo) do 1. ročníka. Podmienkou prijatia žiaka je úspešné vykonanie talentových skúšok. Na bilingválne gymnázium ich žiak konal, obsah bol však úplne iný. Môže talentové skúšky konať v rámci rozdielových skúšok?