Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Manažment a personalistika

Započítanie pedagogickej praxe N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Naša vedúca vychovávateľka bola uvoľnená na výkon verejnej funkcie (primátorka mesta). V týchto voľbách nekandidovala a u nás požiadala o rozviazanie pracovného pomeru. Ako sa jej má započítať pedagogická prax?

Výkon práce nadčas N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

V prípade pedagogických zamestnancov existujú v zásade dva spôsoby výkonu práce nadčas.  Prvý spôsob vychádza zo Zákonníka práce. Ide o prácu nadčas, ktorú definuje všeobecne Zákonník práce pre všetkých zamestnancov. Podľa § 97 ods. 1 Zákonníka pr...

Adaptačné vzdelávanie pre kategóriu odborný zamestnanec - špeciálny pedagóg N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Zamestnankyňa ukončila VŠ vzdelanie II. stupňa  v študijnom programe: špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých. Aktuálne pracuje ako učiteľka v špeciálnej materskej škole. Od júna ju plánujeme prijať do centra poradenstva a prevenci...

Nárok na poskytnutie pracovného voľna s náhradou mzdy N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Má pedagogický zamestnanec nárok na poskytnutie pracovného voľna s náhradou mzdy za vzdelávanie, ak bolo v súlade s plánom profesijného rozvoja, ale zamestnanec sa vzdeláva bez súhlasu riaditeľa školy? Alebo si má zamestnanec na vzdelávanie čerpať...

Školský psychológ - kompetenčný profil N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

V zákone č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 245/2008 Z. z.“) je definované, že psychologické poradenstvo sa poskytuje deťom, zákonným zástupcom a zamestnancom škôl ...

Plný úväzok dôchodkyne v základnej škole N

Autor/i: JUDr. Ing. Marián Varga

Potrebujem sa poradiť ohľadom práce zamestnankyne našej školy, ktorá v marci t. r. dosiahne dôchodkový vek a chce naďalej pracovať na pozícii učiteľky ZŠ. Pýtam sa, či môže mať nárok na plný úväzok od budúceho školského roka.

Zrušenie pracovného miesta organizačnou zmenou N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Zamestnankyňa sa vráti po rodičovskej dovolenke, počas jej trvania na jej miesto nebola prijatá iná zamestnankyňa a toto pracovné miesto chcem organizačnou zmenou zrušiť. Je potrebné toto miesto zrušiť ešte pred jej nástupom? Kedy jej môžem dať z ...

Povinnosť „držať pracovné miesto“ N

Autor/i: JUDr. Ing. Marián Varga

Je zamestnávateľ povinný držať pracovné miesto zamestnankyni počas predĺženej rodičovskej dovolenky? O jej predĺženie požiadala zamestnankyňa zo zdravotných dôvodov dieťaťa. Mesiac pred riadnym ukončením rodičovskej dovolenky oznámila, že pokračuj...

Zákonná lehota na vymenovanie riaditeľa školy N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Je možné, aby pri novovzniknutej súkromnej ZS nebol hneď vymenovaný riaditel, ale dočasne by bol poverený pedagogicky zamestnanec školy. Ak je takáto situácia možná, aká je zákonná lehota na vymenovanie riaditeľa školy. 

Nadčasové hodiny a prax študentov N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Učiteľka má pedagogický úväzok 26 hodín týždenne. Podľa zákona č. 414/2021 Z. z. má určené nadčasy na posledné 4 hodiny (piatok). Od 14. 3. 2022 na tri týždne odišli 3 triedy na odbornú prax, v ktorých daná učiteľka učila 12 hodín. V piatok z urče...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Vyradenie súkromnej školy zo siete N

Publikované:

Existencia rady školy v súkromnej škole A

Publikované: Aktualizované:

Povinnosť uzatvorenia kolektívnej zmluvy N

Publikované:

VÝBEROVÉ KONANIE - Vymenovanie riaditeľa súkromnej školy A

Publikované: Aktualizované:

Rozhodovacia činnosť riaditeľa súkromnej alebo cirkevnej školy A

Publikované: Aktualizované:

Rozhodovacia činnosť riaditeľa cirkevnej školy a riaditeľa súkromnej školy v podmienkach slovenského regionálneho školstva je kľúčovou kompetenciou, ktorú vykonáva vo svojej riadiacej pedagogickej práci. Ide o činnosť vymedzenú zákonom, ktorej aplikácia do praxe si vyžaduje dobré poznanie školskej problematiky v súčinnosti s legislatívou.