Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Sociálny pedagóg

KVALIFIKÁCIA – Sociálny pedagóg v základnej škole N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Mám otázku ohľadom kvalifikačných predpokladov zamestnanca, ktorého by sme radi prijali na pozíciu sociálneho pedagóga. Uchádzač má ukončené stredoškolské pedagogické vzdelanie v odbore sociálno-výchovný pracovník (maturitná skúška 5/2013), doplňu...

Sociálny pedagóg ako začínajúci odborný zamestnanec a jeho prax N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Mám otázku ohľadom odborného zamestnanca - sociálneho pedagóga, ktorého prijímame od 1. 2. 2021. Je možné zamestnanca zaradiť ako začínajúceho a zároveň mu rátať započítanú prax?

Ako rozvíjať a podporovať motiváciu žiakov do učenia N

Autor/i: prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.

Pri opise mnohých pedagogicko-didaktických a psychologických javov niekedy skutočne zabúdame na velikánov našej pedagogickej a psychologickej vedy a ich prínos pre edukáciu. Myšlienky sú z publikácie J. Hvozdíka (1986, s. 269 – 273), do ktorých sm...

15. 1. 2022 - Novela zákona č. 245/2008 Z. z. - Zdravotná starostlivosť v škole a v školskom zariadení N

Autor/i: -

15. januára 2022 nadobúda účinnosť zákon č. 2/2022 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niek...

Pyramída inkluzívneho vzdelávania N

Autor/i: PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD.

Ak chceme skutočne pochopiť inkluzívne vzdelávanie potrebujeme prijať zraniteľnosť človeka a jeho limity a zároveň  sa na neho pozerať pohľadom možného rozvoja až k dosiahnutiu  sebaaktualizácie.

Vysoko efektívne učenie - životné zručnosti N

Autor/i: Mgr. Renáta Brédová

Základnou podmienkou Vysoko efektívneho učenia je vytvorenie atmosféry bez pocitu strachu a ohrozenia. Úsilie pedagóga sa zameriava na rozvoj troch dôležitých oblastí diania v triede: vzťahy, vedenie triedy, pravidlá správania – životné zručnosti.

Pôsobenie sociálnych pedagógov v Európe N

Autor/i: prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD.

Profesia sociálneho pedagóga, ktorá je zaraďovaná medzi pomáhajúce profesie, má v Európe omnoho dlhšiu históriu a v praxi je pomerne dobre etablovaná. 

Plánovanie preventívnej činnosti v škole z aspektu profesie sociálneho pedagóga N

Autor/i: doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD.

Prevencia v školskom prostredí realizovaná prostredníctvom preventívnych projektov a programov, ako aj prostredníctvom výchovy k zodpovednosti, zdravému životnému štýlu, hodnotám, úcte, prosociálnosti by mala byť výsledkom plánovitej činnosti.

Delenie žiakov na skupiny na strednej škole N

Autor/i: JUDr. Ing. Lucia Pivarníková

V príme máme z 22 detí len 3 chlapcov. Neviem, ako urobiť úväzky. Môžu chlapci cvičiť s dievčatami? Či ich mám dať s o dva roky staršími chlapcami? O rok starších nemáme.

Sociálno-výchovná práca sociálnych pedagógov s marginalizovanými deťmi a mládežou N

Autor/i: doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD.

Sociálna pedagogika venovala už od svojich počiatkov pozornosť chudobným, biednym, bezprizorným deťom a mládeži na periférii spoločnosti, ktorým nebola zo strany rodiny a školy poskytnutá riadna starostlivosť a výchova.

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Spájanie žiakov rôznych ročníkov N

Publikované:

Otázka:  Je možné na hodinách telesnej výchovy na 2. stupni plnoorganizovanej ZŠ spájať skupiny žiakov (chlapcov) rôznych ročníkov, ak ich je málo v jednom ročníku? Napríklad vytvoriť jednu skupinu z piatakov a šiestakov chlapcov a jednu skupinu dievčat z 5. a 6. ročníka?