Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Pedagogický asistent

Obecná východiska inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Inkluze do běžné třídy nabízí dětem možnost získat širší pohled na svět a pochopit i přijmout rozdíly;podílet se na vzdělávání druhých a rovněž získávat něco díky darům a nadání ostatních; přispívat k naplnění fyzických, sociálních a citových potř...

Pracovná trieda pedagogického asistenta, psychológa, sociálneho pedagóga. N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Od 1. apríla 2020 prijímame do PP pedagogického asistenta, psychológa, sociálneho pedagóga - všetci spĺňajú kvalifikačné požiadavky. Všetci naši súčasní PZ a OZ sú zaradení do pracovnej triedy 1. Je správne zaradiť uvedených novo prijímaných zames...

Osobnostní charakteristiky učitele - inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Pro práci s žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v je nutné, aby učitel byl výrazně prosociálně orientovaný, s vysokou mírou odolnosti ke stresu, měl chuť řešit problém, osvojovat si nové poznatky, měl velmi vysoké komunikační dovednosti a ...

Pedagogický asistent podľa zákona č. 138/2019 Z. z. N

Autor/i: redakcia

Zákon č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon č. 138/2019 Z. z.") definuje kategóriu pedagogického asistenta ako pedagogického zamestnanca. Patrí do kategó...

Príplatok učiteľke v špeciálnej a v bežnej triede s asistentom učiteľa a bez asistenta N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Patrí učiteľke s pracovnou triedou 2 príplatok podľa § 14d zákona č. 553/2003 Z. z., ak učí v špeciálnej triede ZŠ bez asistenta a s asistentom? Patrí učiteľke s pracovnou triedou 2 príplatok podľa § 14d zákona č. 553/2003 Z. z., ak učí na druhom ...

Predmety ILS a KZ pri individuálne začlenenom žiakovi so sluchovým postihnutím N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Ako treba postupovať pri individuálne začlenenom žiakovi so sluchovým postihnutím v základnej škole vo vzdelávacej oblasti Špeciálno- pedagogická podpora v predmete Komunikačné zručnosti a Individuálna logopedická intervencia, ak škola nemá logopé...

Asistent učiteľa - upresnenie pracovnej náplne N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

V škole sú zamestnané 2 pedagogické asistentky, 1 špeciálny pedagóg (projekt: V základnej škole úspešnejší) a 2 asistentky učiteľa (ministerstvo školstva). Všetky asistentky majú 23 hodinový úväzok (sú v triedach s učiteľmi), pomáhajú nám pri dozo...

KVALIFIKÁCIA - Asistent učiteľa N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Žiadateľ o prijatie do zamestnania na pozíciu asistenta učiteľa má ukončené úplné stredné vzdelanie (nepedagogické) a absolvoval kvalifikačné vzdelávanie podľa § 8 ods. 1 písm. a) zákona č. 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných ...

Úväzok asistenta učiteľa a školského špeciálneho pedagóga N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Od 1. 9. 2019 budeme zamestnávať osobu, ktorá bude 9 h vykonávať činnosť asistenta učiteľa na druhom stupni ZŠ a zvyšok pracovného času bude vykonávať činnosť školského špeciálneho pedagóga. Keďže úväzok školského špeciálneho pedagóga nie je ustan...

KVALIFIKÁCIA - vychovávateľ, pedagogický asistent N

Autor/i: PaedDr. Jana Kmeťová

Môže učiteľ, ktorý ukončil magisterské štúdium na vysokej škole DTI v študijnom programe Učiteľstvo praktickej prípravy v ekonomických predmetoch v študijnom odbore Učiteľstvo profesijných predmetov a praktickej prípravy, od 1. 9. 2019 učiť kvalif...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

1. 1. 2021 Doklad o získaní predprimárneho vzdelania A

Publikované: Aktualizované:

Ako pripraviť dieťa na vstup do školy N

Publikované:

Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je pedagógmi postupne pripravovaný na zmeny v organizácii času, režim dňa, na základné požiadavky pracovnej aktivity. Je trénovaný v udržiavaní pozornosti, v trpezlivosti rešpektovať názory a potreby iných, v samostatnosti reagovať na pokyny. Snaží sa uvedomiť si vplyv svojho konania na okolie. Napriek nadobudnutým kompetenciám dieťa môže blížiace sa zmeny v svojom živote prežívať aj úzkostne. 

Dohoda na výkon pedagogickej činnosti A

Publikované: Aktualizované:

Otázka Sme ZŠ s MŠ (neplnoorganizovaná, jedno oddelenie MŠ s celodennou prevádzkou). Od 1. 9. 2016 klesne počet detí v materskej škole na osem. Môžeme zamestnať učiteľku pre MŠ s požadovaným vzdelaním (stredná pedagogická škola – učiteľstvo pre MŠ) na plný úväzok 28 hodín a popoludňajšiu činnosť (spánok) riešiť dohodou na výkon pedagogickej činnosti učiteľky MŠ  – dohoda o pracovnej činnosti pre učiteľku ZŠ na doplnenie úväzku 2 hodiny denne? Ako najvhodnejšie riešiť situáciu bez porušenia predpisov?