Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

VÝBEROVÉ KONANIE – nedostavenie sa kandidáta

Publikované: Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Pri výberovom konaní na funkciu riaditeľa strednej odbornej školy sú dvaja kandidáti, pričom v deň volieb sa jeden telefonicky ospravedlní, že mu momentálne prišlo zle a  musel ísť do nemocnice ne ošetrenie, je rada školy alebo zriaďovateľ povinný zastaviť, prerušiť, odložiť alebo niečo iné, výberové konanie a musí stanoviť iný dátum výberového konania? alebo pokračujú ďalej a zvolia  toho ktorý sa zúčastnil tohoto výberového konania?  Alebo ako má reagovať v takejto situácii rada školy resp. zriaďovateľ? Ak pokračujú, nie sú upreté práva kandidáta, ktorý sa riadne zo zdravotných dôvodov ospravedlnil?

Riaditeľa školy alebo riaditeľa školského zariadenia vymenúva na dobu funkčného obdobia zriaďovateľ školy alebo školského zariadenia. Zriaďovateľ riaditeľa vymenúva na návrh rady školy a rada školy podáva návrh na vymenovanie na základe výsledkov výberového konania. Výberové konanie na funkciu riaditeľa sa uskutočňuje podľa § 4 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Uvedený paragraf ustanovuje, že zriaďovateľ vyhlasuje výberové konanie spôsobom, ustanoveným v osobitnom predpise, ktorým je

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

„Riaditeľ je neschopný... N

Publikované:

Emócie v pedagogickom tíme N

Publikované:

„Mám skvelých kolegov. Tí starší vedia upokojiť moje emócie, vedia ma trpezlivo vypočuť a citlivo usmerniť vtedy, keď potrebujem nadhľad. Doprajú mi aj čas na vlastné rozhodnutia. S rovesníkmi máme spoločné témy, rozoberáme štýly výučby, vhodnosť tej-ktorej metódy na žiakov. Mladší kolegovia ma vedia svojou dynamikou a tvorivosťou nadchnúť pre správnu vec. Dokážu prekvapiť veľkým zdrojom energie. Naučila som sa trpezlivosti, zistila som, že pohľad mojich kolegov môže ovplyvniť ich skúsenosť, ich uhol pohľadu na vec. V našej škole je bežné pýtať si a dostávať spätnú väzbu. „Chcem počuť váš názor“, táto veta nám pomáha nevidieť problémy čierno-bielo. Vážim si dôveru a otvorenosť ľudí našom v tíme.“