Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Legislatíva, organizácia

Odfotenie prijímačkových testov rodičom N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Rodič žiaka chce, aby sme poslali cez edupage odfotené prijímačkové testy jej dcéry. Nemá čas prísť osobne nahliadnuť do nich. Povedala, že aj keby prišla, aj tak si to odfotí. Má možnosť  rodič odfotiť si tieto testy?  

Prerušenie štúdia a komisionálne preskúšanie N

Autor/i: JUDr. Ing. Lucia Pivarníková

Žiačka diaľkovej formy štúdia požiadala o prerušenie štúdia, pričom má úspešne uzavreté hodnotenie 1. polroku 1. ročníka (dospelá osoba). Ak sa rozhodne do 3 rokov pokračovať v štúdiu: musí nastúpiť od začiatku šk. roku a robiť skúšky aj za 1. pol...

Príklady odôvodnenia v rozhodnutí o správnom konaní N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Keď vydávame rozhodnutie v správnom konaní  o neprijatí žiaka na vzdelávanie do príslušnej školy, aké odôvodnenia  máme napísať okrem nedostatku voľných kapacít? Potrebovali by sme  aj iné príklady nielen ako naplnenosť tried, teda nedostatok miesta.

Vydanie výučného listu k maturitnému vysvedčeniu N

Autor/i: JUDr. Ing. Lucia Pivarníková

Sme SOŠ technická, do 3. ročníka prestúpil k nám žiak z priemyselnej školy strojníckej. Ako je to s vydaním výučného listu, keď odborný výcvik bude mať len 2 roky miesto 4 rokov. Sme ako škola oprávnení mu vydať k maturitnému vysvedčeniu aj výučný...

Individuálny učebný plán – „z iných dôvodov“ po novele školského zákona N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Ako je to v novom školskom zákone myslené s individuálnym učebným plánom? V § 26 ods. 2 sa píše: Vzdelávanie podľa individuálneho učebného plánu môže riaditeľ školy povoliť žiakovi s nadaním alebo zo závažných dôvodov, najmä tehotenstva a materstv...

Kritéria pre prijatie na štúdium na strednej škole N

Autor/i: JUDr. Ivana Gerdová

V zmysle ustanovení § 62 až § 68 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako i v  súlade s § 29 ods. 6 a § 31 ods. 2 zákona č. 61/2015 Z. z. o odbornom vzdelávaní a príprave a o zmene a doplnení nie...

Usmernenie k súhrnnému hodnoteniu žiakov stredných škôl N

Autor/i: -

1. januára 2022 vyšiel zákon č. 415/2021 Z. z., ktorý novelizoval školský zákon. Novela (okrem iného) upravuje priebežné hodnotenie žiaka počas školského roka a súhrnné hodnotenie žiaka za prvý a druhý polrok školského roka.

Deň ukončenia pracovného pomeru N

Autor/i: JUDr. Ivana Gerdová

Mám otázku ohľadom ukončenia pracovného pomeru v takomto prípade: PP bol uzatvorený so zamestnankyňou (A) na dobu určitú od 7. 1. 2019 do 31.  7. 2019. PP pomer bol 28. 6. 2019 predĺžený na dobu určitú na zastupovanie kolegyne (B) počas jej maters...

Vzdelávanie budúceho prváka v zahraničí N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Rodičia budúceho prváka pracujú  mimo územia SR (ČR). Nemajú záujem o to, aby sa ich dieťa vzdelávalo v zahraničí (aby navštevovalo ZŠ v ČR). Prechodne budú bývať v ČR. Je v takom prípade správna len možnosť individuálneho vzdelávacieho plánu pre ...

Vrátenie sa na strednú školu po neúspešnom ukončení štúdia N

Autor/i: JUDr. Dagmar Tragalová

Chceli by sme Vás požiadať o informácie k dokončeniu štúdia na strednej škole. Žiak  neúspešne ukončil posledný ročník strednej školy (učebný a študijný odbor). Do koľkých rokov sa môže žiak vrátiť do príslušného ročníka na dokončenie štúdia? V § ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

„Riaditeľ je neschopný... N

Publikované:

Emócie v pedagogickom tíme N

Publikované:

„Mám skvelých kolegov. Tí starší vedia upokojiť moje emócie, vedia ma trpezlivo vypočuť a citlivo usmerniť vtedy, keď potrebujem nadhľad. Doprajú mi aj čas na vlastné rozhodnutia. S rovesníkmi máme spoločné témy, rozoberáme štýly výučby, vhodnosť tej-ktorej metódy na žiakov. Mladší kolegovia ma vedia svojou dynamikou a tvorivosťou nadchnúť pre správnu vec. Dokážu prekvapiť veľkým zdrojom energie. Naučila som sa trpezlivosti, zistila som, že pohľad mojich kolegov môže ovplyvniť ich skúsenosť, ich uhol pohľadu na vec. V našej škole je bežné pýtať si a dostávať spätnú väzbu. „Chcem počuť váš názor“, táto veta nám pomáha nevidieť problémy čierno-bielo. Vážim si dôveru a otvorenosť ľudí našom v tíme.“