Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Motivácia tímu

Zaradenie sociálneho pedagóga N

Autor/i: JUDr. Ing. Zdenka Matulová Juríková

Prijímame do ZŠ s MŠ sociálneho pedagóga, ktorý absolvoval adaptačné vzdelávanie v zariadení sociálnych služieb. Môžeme ho zaradiť ako samostatného odborného zamestnanca? Ak bude mať aj druhú pracovnú zmluvu na pedagogického asistenta, bude aj v t...

Práca na doma N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Zamestnanec - vedúca školskej jedálne je onkologický pacient. Žiada o prácu na doma v rozsahu 20 % pracovného času z dôvodu pravidelných kontrol, odberov u lekára. Radi by sme jej vyšli v ústrety. Ako to ošetriť v zmluve, resp. dodatku k zmluve, a...

Ukončenie pracovného pomeru starobného dôchodcu zo zdravotných dôvodov N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Zamestnanec (starobný dôchodca) je práceneschopný od 19. 8. 2024 a jeho PN nepretržite trvá. Na základe dlhodobo nepriaznivého zdravotného stavu chce ukončiť pracovný pomer zo zdravotných dôvodov. Prosím Vás o radu, k akému dátumu môžeme ukončiť s...

Hodnotenie vedúcich zamestnancov v školstve N

Autor/i: -

V súlade s § 70 ods. 11 zákona č. 138/2019 Z. z. v školách a školských zariadeniach okrem hodnotenia pedagogických a odborných zamestnancov priamymi nadriadenými sa realizuje aj hodnotenie vedúcich pedagogických a odborných zamestnancov pedagogick...

Ukončenie pracovného pomeru počas skúšobnej doby N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Prijali sme zamestnanca so začiatkom pracovného pomeru od 3. 2. 2025 s 3-mesačnou skúšobnou dobou, od 19. 3. 2025 začiatok PN a stále trvá. Do 19. 3. odpracoval 23 dní, čerpal 7 prekážok v práci (lekárske vyšetrenia aj doprovod člena rodiny) a aj ...

Zastupovanie materskej dovolenky N

Autor/i: JUDr. Ing. Zdenka Matulová Juríková

Pracovná zmluva na zastupovanie učiteľky na materskej dovolenke musí byť podpísaná len s učiteľkou s rovnakou aprobáciou, alebo môže mať aj inú aprobáciu? Príklad: Na materskej dovolenke je učiteľka matematiky, ale na jej zastupovanie by som chcel...

Podporné opatrenia – Krízová intervencia v škole N

Autor/i: -

Krízová udalosť je akákoľvek udalosť, sekvencia udalostí, ktorá prekoná bežné zvládacie mechanizmy jednotlivca. Charakter špecifickej krízovej situácii majú udalosti s obzvlášť závažným dopadom na školskú komunitu a spoločnosť, s potenciálom polar...

Zvládanie emócií v školskom prostredí N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

V americkom sci-fi filme z roku 2014 s názvom Divergencia, ktorý bol nakrútený podľa románu Veroniky Rothovej, zakladatelia sveta vytvorili systém, v ktorom boli ľudia rozdelení do 5 frakcií – piatich rôznych spôsobov života: sebaobetovanie, harmó...

Nepriatelia zmien v prostredí školy N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

„Naliehavé správanie nie je podmienené presvedčením, že všetko je dobré alebo všetko je jeden obrovský problém, ale vedomím, že život ponúka obrovské príležitosti a prináša obrovské riziká. Navyše naliehavé správanie nevychádza z pocitov spokojnos...

Skupinová dynamika a jej význam pre sociálne skupiny N

Autor/i: Mgr. Michal Šafránek

Sociálne skupiny majú nesmierne dôležitý význam pre život každého človeka, a to nielen z pohľadu sociálneho aspektu, ale aj emocionálneho a psychologického. Malú sociálnu skupinu tvoria minimálne dvaja účastníci a najviac 30 až 45. Najbežnejším pr...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ