Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Osobitný spôsob plnenia školskej dochádzky

Publikované: Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Osobitný spôsob plnenia školskej dochádzky a zmeny, ktoré priniesol zákon č. 188/2015 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákona) a o zmene a doplnení   niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.

Osobitný spôsob plnenia školskej dochádzky je definovaný v § 23 až § 26 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „školský zákon“). Osobitný spôsob je špecifická forma vzdelávania, ktorá vyplýva z osobitných potrieb a požiadaviek žiaka alebo jeho zákonného zástupcu (napr. dlhodobý pobyt zákonného zástupcu a jeho dieťaťa - žiaka v zahraničí, ťažký zdravotný stav žiaka, odľahlosť bydliska žiaka, mimoriadne požiadavky na individuálny rozvoj žiaka s preukázaným nadaním, tehotenstvo, výkon trestu, absolvovanie časti štúdia na strednej škole v zahraničí a pod.).

Žiakovi, ktorý vykonáva školskú dochádzku osobitným spôsobom, na základe žiadosti zákonného zástupcu alebo plnoletého žiaka kmeňová škola poskytne učebnice a učebné texty.

Formy osobitného spôsobu plnenia školskej dochádzky sú (definované v § 23 školského zákona):

a) individuálne vzdelávanie, ktoré sa uskutočňuje bez pravidelnej účasti žiaka na vzdelávaní v škole (ďalej „individuálne vzdelávanie“),

b)vzdelávanie v školách mimo územia SR,

c) vzdelávanie v školách zriadených iným štátom na území Slovenskej republiky so súhlasom zastupiteľského úradu iného štátu, ak zastupiteľský úrad iného štátu oznámil ministerstvu školstva, že vydal súhlas na zriadenie školy, ktorá sa nevedie v sieti škôl a školských zariadení podľa osobitného predpisu8) (podľa zákona č. 188/2015 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony).

8) Osobitným predpisom je § 16 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov „Zaraďovanie škôl a šk
Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

„Riaditeľ je neschopný... N

Publikované:

Emócie v pedagogickom tíme N

Publikované:

„Mám skvelých kolegov. Tí starší vedia upokojiť moje emócie, vedia ma trpezlivo vypočuť a citlivo usmerniť vtedy, keď potrebujem nadhľad. Doprajú mi aj čas na vlastné rozhodnutia. S rovesníkmi máme spoločné témy, rozoberáme štýly výučby, vhodnosť tej-ktorej metódy na žiakov. Mladší kolegovia ma vedia svojou dynamikou a tvorivosťou nadchnúť pre správnu vec. Dokážu prekvapiť veľkým zdrojom energie. Naučila som sa trpezlivosti, zistila som, že pohľad mojich kolegov môže ovplyvniť ich skúsenosť, ich uhol pohľadu na vec. V našej škole je bežné pýtať si a dostávať spätnú väzbu. „Chcem počuť váš názor“, táto veta nám pomáha nevidieť problémy čierno-bielo. Vážim si dôveru a otvorenosť ľudí našom v tíme.“