Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Ľudské zdroje

Mobbing a bossing v pedagogickom tíme N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Dlhodobo diskutovanou témou v školstve je mobbing a bossing. Príčinou týchto útokov môže byť komplex menejcennosti, závisť, túžba po moci, strach zo straty vplyvu, nízka pracovná kultúra, konkurencia, osobnostná štruktúra, sociálny nepokoj v tíme,...

Kolegiálna evalvácia školy - partnerské hodnotenie kvality N

Autor/i: doc. PhDr. Simonetta Babiaková, PhD.

Najviac preferovaným pojmom v súvislosti s meraním kvality školy je jej hodnotenie – evalvácia. Požiadavka kvality je spojená s externým meraním kvality školy, s jej efektivitou, eficienciou a akontabilitou. Výskumy ukazujú, že externá a interná e...

Kritické myslenie ako téma regionálnej konferencie vo Zvolene N

Autor/i: Mgr. Ľuboslava Bieliková

V utorok 3. apríla 2018, v čase vedľajších prázdnin, organizovala Základná škola P. Jilemnického 2 vo Zvolene regionálnu vzdelávaciu konferenciu pod názvom UČIACA SA ŠKOLA. Nosnou a vysoko aktuálnou témou konferencie bolo Kritické myslenie dospelý...

Diagnostika chyby dítěte jako autoevaluační nástroj učitele N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

"Kromě podceňování typu chyby ve školní práci se často v pedagogické praxi můžeme setkat s tlakem učitelů na upravenost školní práce. To u dětí vede k používání zmizíků či přepisovacích per, aby v práci nebyly vidět škrty a práce na první pohled v...

Učiteľ ako zrelá osobnosť N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Osobnosť učiteľa má zásadný vplyv  na vytváranie atmosféry v triede. Inak „zrejú“ vzťahy v pozitívnom prostredí, kde dôvera je základnou podmienkou spolupráce a inak v prostredí, kde kultúra školy nepraje zdravej komunikácii. Zrelosť manažmentu šk...

„Riaditeľ je neschopný... N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Riaditeľ školy po úspešnom výberovom konaní sa s chuťou pustí do zmien, ktoré považuje za potrebné. Vníma problémy školy, ktoré jej nedovoľujú napredovať. V súlade s koncepciou, ktorá mu určila ciele, vykonáva opatrenia smerujúce k víziám. Počiato...

Citové vydieranie v pedagogickom tíme N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Citové vydieranie patrí k manipulatívnemu druhu správania. Môžeme sa s ním stretnúť aj v pedagogických tímoch medzi kolegami. Jeho cieľom je snaha vyvolať  strach, nutnosť pomoci, výčitky svedomia. Ten, kto sa pokúša takto manipulovať, často moral...

Zákon o eGovernmente N

Autor/i: Ing. Erika Kusyová , JUDr. Ivana Gajdošíková

Škola je orgánom a výkonom verejnej moci aj elektronicky, čiže rozhodnutie vydané elektronicky, podpísané zaručeným kvalifikovaným certifikátom a doručené do elektronickej schránky majú úplne rovnakú právnu záväznosť ako listinné. Zákon č. 273/201...

Nedostatky zisťované kontrolnými orgánmi pri vybavovaní sťažností N

Autor/i: Ing. Ingrid Veverková Konečná

Postup pri vybavovaní sťažnosti upravuje zákon č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach (ďalej len „zákon o sťažnostiach“), ktorý bol od 1. júna 2017 novelizovaný zákonom č. 94/2017 Z. z.. 

Otvorenosť, dôvera a kompetentnosť v pedagogickom tíme N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Otvorenie priestoru pre dialóg predpokladá zrelosť komunikujúcich. Napriek tomu, že najviac problémovou oblasťou spolupráce môže byť práve akceptovanie rozdielnosti názorov, je otvorenosť v tomto smere základnou podmienkou znižovania frustrácie v ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ