Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Adaptačné vzdelávanie

Adaptačné vzdelávanie N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Od septembra chceme prijať vychovávateľku, ktorá ešte predtým túto činnosť nevykonávala. Musí teda absolvovať adaptačné vzdelávanie. Medzi vychovávateľkami nemáme nikoho s 1. atestáciou, ktorá by jej robila uvádzajúcu. Naša otázka znie, kto jej mô...

Adaptačné vzdelávanie - škola bez právnej subjektivity A

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Kto vydáva v prípade školy bez právnej subjektivity Rozhodnutie o ukončení vzdelávania, Osvedčenie o absolvovaní vzdelávania a kto menuje uvádzajúceho pedagogického zamestnanca, ak je uvádzajúcim učiteľom riaditeľka základnej školy bez právnej sub...

Adaptačné vzdelávanie a zaradenie učiteĺky ZUŠ N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Otázka:  Učiteľka SŠ - tanečného konzervatória (predmet moderný tanec) má ukončené vzdelanie VŠ II. stupňa ekonomického zamerania. V minulosti 10 rokov tancovala v tanečnom súbore. Bola prijatá do zamestnania 1. 9. 2016 ako nekvalifikovaná, nakoľk...

Adaptačné vzdelávanie pri pracovnom pomere na kratšiu dobu N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázky: Začínajúci učiteľ je prijatý do pracovného pomeru na zástup počas práceneschopnsoti (asi 1 mesiac), bude prijatý ako nekvalifikovaný, pretože nebude spĺňať kvalifikačnú požiadavku – vyučovať aprobačné predmety jeho študijného odboru ani v ...

Adaptačné vzdelávanie pri zmene pracovnej pozície N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Ak pedagogický zamestnanec podľa § 19 zákona č. 138/2019 Z. z. vykonal v rámci jednej kategórie adaptačné vzdelávanie, musí pri zmene pracovnej pozícii vykonávať opäť adaptačné vzdelávanie? Napr. ak som robil vychovávateľa a idem pracovať na pozíc...

Adaptačné vzdelávanie začínajúceho špeciálneho pedagóga N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Od 1. 9. sme prijali školského špeciálneho pedagóga, ktorý je začínajúci. Pracuje u nás na polovičný úväzok , druhý polovičný úväzok má v CPPPaP, kde je zaradený ako odborný zamestnanec a poskytujú mu adaptačné vzdelávanie. Máme mu aj my zabezpeči...

Dátum vyplácania príplatku uvádzajúcemu učiteľovi N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Patrí začínajúcemu pedagogickému zamestnancovi a uvádzajúcemu učiteľovi príplatok za celý mesiac, alebo od dátumu zaradenia do adaptačného vzdelania?  

Oznámenie o výške a zložení funkčného platu – legislatíva N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Ako mám chápať vyjadrenie v zákone č.138/2019 Z. z. o dvoch rokoch pracovnej činnosti? Zamestnávateľ podporuje profesijný rozvoj podľa odseku 1 priznaním príplatku za profesijný rozvoj podľa osobitného predpisu po dvoch rokoch výkonu pracovnej čin...

PLATOVÁ TRIEDA - Vysokoškolská pedagogička - adaptačné vzdelávanie, prax N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Sme ZŠ s vyučovacím jazykom ukrajinským. Zamestnali sme vychovávateľku do ŠKD. Ukončila gymnázium s vyučovacím jazykom ukrajinským, vysokoškolské štúdium II. stupňa (prekladateľstvo, tlmočníctvo - ukrajinský jazyk a kultúra), DPŠ – pedagogika, psy...

Platová trieda po ukončení adaptačného vzdelávania - materská škola N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Pedagogická zamestnankyňa s absolvovaným úplným stredným odborným vzdelaním - učiteľstvo MŠ a VŠ druhého stupňa - učiteľstvo: história a filozofia bola prijatá ako začínajúca učiteľka do materskej školy a bola zaradená do 6. platovej triedy. Po sk...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

„Riaditeľ je neschopný... N

Publikované:

Emócie v pedagogickom tíme N

Publikované:

„Mám skvelých kolegov. Tí starší vedia upokojiť moje emócie, vedia ma trpezlivo vypočuť a citlivo usmerniť vtedy, keď potrebujem nadhľad. Doprajú mi aj čas na vlastné rozhodnutia. S rovesníkmi máme spoločné témy, rozoberáme štýly výučby, vhodnosť tej-ktorej metódy na žiakov. Mladší kolegovia ma vedia svojou dynamikou a tvorivosťou nadchnúť pre správnu vec. Dokážu prekvapiť veľkým zdrojom energie. Naučila som sa trpezlivosti, zistila som, že pohľad mojich kolegov môže ovplyvniť ich skúsenosť, ich uhol pohľadu na vec. V našej škole je bežné pýtať si a dostávať spätnú väzbu. „Chcem počuť váš názor“, táto veta nám pomáha nevidieť problémy čierno-bielo. Vážim si dôveru a otvorenosť ľudí našom v tíme.“