Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Psychológ, školský psychológ

Školský zákon a pojmy spájajúce sa s inkluzívnym vzdelávaním N

Autor/i: PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD.

Školský zákon definoval v § 2 písm. f) a g) cieľ výchovy a vzdelávania ako cielene organizovaný komplexný proces učenia a socializácie zameraný na rozvoj žiaka v súlade s jeho predpokladmi v snahe rozvíjať jeho vlastnú snahu stať sa harmonickou os...

Pyramída inkluzívneho vzdelávania N

Autor/i: PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD.

Ak chceme skutočne pochopiť inkluzívne vzdelávanie potrebujeme prijať zraniteľnosť človeka a jeho limity a zároveň  sa na neho pozerať pohľadom možného rozvoja až k dosiahnutiu  sebaaktualizácie.

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Mániodepresívna psychóza N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

„Kto si myslí, že je dokonalý, dokonale sa mýli“ W. James Psychózou označujeme taký prejav duševného ochorenia, ktoré mení prežívanie človeka vo vzťahu k okoliu a k sebe samému. Počas psychotického ochorenia dochádza v rôznej miere k zmene všetkýc...

Priestupky mladistvých N

Autor/i: JUDr. Viera Lichá Valicová

Výber z publikácie Trestnoprávna zodpovednosť mladistvých Na rozdiel od 14 ročných detí, ktoré sú už trestne zodpovedné, za priestupok u nás môžu pykať osoby až po dovŕšení 15 rokov, z čoho vyplýva, že trestná zodpovednosť fyzickej osoby je v Tres...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Pygmalion efekt a jeho mimoriadny význam v školskom procese N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Riadiaci pracovník na akomkoľvek stupni riadenia musí mať ambíciu sebareflexie a následnej sebakorekcie, ale tá je možná len vtedy, ak má záujem správne riadiť akýkoľvek kolektív alebo priamo vyučovací proces. Moc, nástrahy i záludnosti psychologi...

Vysoko efektívne učenie - životné zručnosti N

Autor/i: Mgr. Renáta Brédová

Základnou podmienkou Vysoko efektívneho učenia je vytvorenie atmosféry bez pocitu strachu a ohrozenia. Úsilie pedagóga sa zameriava na rozvoj troch dôležitých oblastí diania v triede: vzťahy, vedenie triedy, pravidlá správania – životné zručnosti.

Obecná východiska inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Inkluze do běžné třídy nabízí dětem možnost získat širší pohled na svět a pochopit i přijmout rozdíly;podílet se na vzdělávání druhých a rovněž získávat něco díky darům a nadání ostatních; přispívat k naplnění fyzických, sociálních a citových potř...

Online rizikové správanie u detí a mládeže N

Autor/i: doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD.

Prvé dve dekády 21. storočia boli poznamenané dynamickým rozvojom informačných a komunikačných technológií, ktoré výrazne pozmenili viaceré oblasti spoločenského života. Masívna expanzia internetu zasiahla aj do životov žiakov. Okrem mnohých výhod...

Osobnostní charakteristiky učitele - inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Pro práci s žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v je nutné, aby učitel byl výrazně prosociálně orientovaný, s vysokou mírou odolnosti ke stresu, měl chuť řešit problém, osvojovat si nové poznatky, měl velmi vysoké komunikační dovednosti a ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Zamestnanci na dohodu a práca z domu N

Publikované:

COVID-19 Rozhodnutia ministra - september 2020 - apríl 2021 A

Publikované: Aktualizované:

Maturitná skúška - termíny N

Publikované:

Preplatenie dovolenky N

Publikované: