Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Intervencia, inklúzia

Voľby do rady školy - odborní zamestnanci - SOCIÁLNY PEDAGÓG N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Pri voľbe do rady školy za pedagogických zamestnancov – je voličom za zástupcov pedagogických zamestnancov  aj odborný zamestnanec - sociálny pedagóg?

Priestupky mladistvých N

Autor/i: JUDr. Viera Lichá Valicová

Výber z publikácie Trestnoprávna zodpovednosť mladistvých Na rozdiel od 14 ročných detí, ktoré sú už trestne zodpovedné, za priestupok u nás môžu pykať osoby až po dovŕšení 15 rokov, z čoho vyplýva, že trestná zodpovednosť fyzickej osoby je v Tres...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Pygmalion efekt a jeho mimoriadny význam v školskom procese N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Riadiaci pracovník na akomkoľvek stupni riadenia musí mať ambíciu sebareflexie a následnej sebakorekcie, ale tá je možná len vtedy, ak má záujem správne riadiť akýkoľvek kolektív alebo priamo vyučovací proces. Moc, nástrahy i záludnosti psychologi...

Zber údajov o asistentoch učiteľa pre žiakov so zdravotným znevýhodnením - termíny N

Autor/i: -

Financovanie asistentov učiteľa sa uskutočňuje podľa § 4a zákona č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov. 

Kvalifikačné predpoklady – Sociálny pedagóg v základnej škole N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Mám otázku ohľadom kvalifikačných predpokladov zamestnanca, ktorého by sme radi prijali na pozíciu sociálneho pedagóga. Uchádzač má ukončené stredoškolské pedagogické vzdelanie v odbore sociálno-výchovný pracovník (maturitná skúška 5/2013), doplňu...

Školský zákon a pojmy spájajúce sa s inkluzívnym vzdelávaním N

Autor/i: PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD.

Školský zákon definoval v § 2 písm. f) a g) cieľ výchovy a vzdelávania ako cielene organizovaný komplexný proces učenia a socializácie zameraný na rozvoj žiaka v súlade s jeho predpokladmi v snahe rozvíjať jeho vlastnú snahu stať sa harmonickou os...

Zaradenie predmetu na žiadosť rodiča žiaka so ZZ N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Rodič žiaka 3. ročníka ZŠ (začlenený, mentálne postihnutie, variant A) žiada, aby jeho dieťa malo ako povinný vyučovací predmet náboženskú výchovu, anglický jazyk. Môže mu škola vyhovieť? Môže mať tieto predmety v rámci disponibilných hodín uprave...

Pyramída inkluzívneho vzdelávania N

Autor/i: PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD.

Ak chceme skutočne pochopiť inkluzívne vzdelávanie potrebujeme prijať zraniteľnosť človeka a jeho limity a zároveň  sa na neho pozerať pohľadom možného rozvoja až k dosiahnutiu  sebaaktualizácie.

Sociálny pedagóg ako začínajúci odborný zamestnanec a jeho prax N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Mám otázku ohľadom odborného zamestnanca - sociálneho pedagóga, ktorého prijímame od 1. 2. 2021. Je možné zamestnanca zaradiť ako začínajúceho a zároveň mu rátať započítanú prax?

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Mániodepresívna psychóza N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

„Kto si myslí, že je dokonalý, dokonale sa mýli“ W. James Psychózou označujeme taký prejav duševného ochorenia, ktoré mení prežívanie človeka vo vzťahu k okoliu a k sebe samému. Počas psychotického ochorenia dochádza v rôznej miere k zmene všetkýc...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ