Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Špeciálny pedagóg

Školský zákon a pojmy spájajúce sa s inkluzívnym vzdelávaním N

Autor/i: PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD.

Školský zákon definoval v § 2 písm. f) a g) cieľ výchovy a vzdelávania ako cielene organizovaný komplexný proces učenia a socializácie zameraný na rozvoj žiaka v súlade s jeho predpokladmi v snahe rozvíjať jeho vlastnú snahu stať sa harmonickou os...

KVALIFIKÁCIA – Vychovávateľka - škola pri zdravotníckom zariadení N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Vysvetľujem si správne § 83 zákona č. 138/2019 Z. z.? Môžem do školy pri zdravotníckom zariadení prijať na miesto vychovávateľky absolventku SPgŠ (1985 - 1989) - učiteľstvo pre materské školy s vyšším odborným vzdelaním špeciálna pedagogika (1996 ...

Zaradenie predmetu na žiadosť rodiča žiaka so ZZ N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Rodič žiaka 3. ročníka ZŠ (začlenený, mentálne postihnutie, variant A) žiada, aby jeho dieťa malo ako povinný vyučovací predmet náboženskú výchovu, anglický jazyk. Môže mu škola vyhovieť? Môže mať tieto predmety v rámci disponibilných hodín uprave...

Pyramída inkluzívneho vzdelávania N

Autor/i: PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD.

Ak chceme skutočne pochopiť inkluzívne vzdelávanie potrebujeme prijať zraniteľnosť človeka a jeho limity a zároveň  sa na neho pozerať pohľadom možného rozvoja až k dosiahnutiu  sebaaktualizácie.

Kvalifikácia - VYCHOVÁVATEĽKA V ŠKD v ŠPECIÁLNEJ ZŠ N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Zamestnanec má II. stupeň VŠ DTI, študijný program: Učiteľstvo ekonomických predmetov, študijný odbor: Učiteľstvo profesijných predmetov a praktickej prípravy, štátna skúška: pedagogika pre učiteľov praktickej prípravy, psychológia pre učiteľov pr...

Kvalifikácia - ŠKOLSKÝ ŠPECIÁLNY PEDAGÓG N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Môžem pracovať ako školský špecálny pedagóg v ZŠ? Vyštudovala som učiteľstvo 2. stupňa (PF UKF v Nitre) plus rozširujúce štúdium - špeciálna pedagogika mentálne postihutých (PdF UK v Bratislave, 2 roky). Moja prax je menej ako 2 roky. 

Špeciálna trieda a špecializovaná trieda N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Aké sú podmienky otvorenia špeciálnej triedy v bežnej málotriednej škole? Mohli by sme zriadiť špecializovanú triedu? Aký je medzi nimi rozdiel a kto môže vyučovať, byť triednym v špecializovanej triede? Je nutné, aby v špeciálnej triede nej vyučo...

Obecná východiska inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Inkluze do běžné třídy nabízí dětem možnost získat širší pohled na svět a pochopit i přijmout rozdíly;podílet se na vzdělávání druhých a rovněž získávat něco díky darům a nadání ostatních; přispívat k naplnění fyzických, sociálních a citových potř...

Získanie špeciálno-pedagogickej spôsobilosti N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Učiteľka MŠ s ÚSO učiteľstvo pre materské školy potrebuje z dôvodu nástupu do špeciálnej MŠ ďalšie vzdelávanie 7518Q špeciálna pedagogika. V roku 2013 absolvovala v MPC Bratislava kvalifikačné vzdelávanie pedagogických zamestnancov na doplnenie pe...

Osobnostní charakteristiky učitele - inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Pro práci s žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v je nutné, aby učitel byl výrazně prosociálně orientovaný, s vysokou mírou odolnosti ke stresu, měl chuť řešit problém, osvojovat si nové poznatky, měl velmi vysoké komunikační dovednosti a ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Dokumentácia pedagogického asistenta N

Publikované:

Príklady odôvodnenia v rozhodnutí o správnom konaní A

Publikované: Aktualizované:

Prehľad okresov I.- monitoring - od 13. 9. 2021 A

Publikované: Aktualizované: