Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Mediácia

Prípadová štúdia - Pozorovanie vyučovacej hodiny (tréning uhlov pohľadu)

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Pracovný list slúži na rozvoj schopnosti vnímať jednu situáciu z viacerých perspektív. Aktivita podporuje empatiu, kritické myslenie a uvedomenie si, že každý účastník môže mať iný uhol pohľadu, ktorý ovplyvňuje jeho vnímanie aj reakcie.

Cieľ: Precvičiť schopnosť vnímať situáciu očami rôznych účastníkov - ako rovnaká situácia môže vyznieť inak v závislosti od toho, kto ju sleduje.
Čas: 15 – 20 minút
Cieľová skupina: žiaci, pedagogickí zamestnanci, odborní zamestnanci, školskí mediátori

Pracovný list na vytlačenie nájdete v Súvisiacich dokumentoch na konci článku.

 PRACOVNÝ LIST – AKTÍVNE POČÚVANIE

ZADANIE: Na hodinu matematiky v 8. ročníku sú pozvané štyri rôzne osoby ako pozorovatelia. Všetci sledujú tú istú vyučovaciu hodinu, ale každý z nich má iné zameranie a iný pohľad na priebeh vyučovania.

Tvoja úloha: Vcíť sa do jednotlivých postáv a zaznač, čo by si asi všímal(a) alebo ako by si danú hodinu vnímal(a) z ich pohľadu.


Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk