Vyhľadávanie v Školskej mediácii
Mediácia
Prípadová štúdia - Pozorovanie vyučovacej hodiny (tréning uhlov pohľadu)
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Pracovný list slúži na rozvoj schopnosti vnímať jednu situáciu z viacerých perspektív. Aktivita podporuje empatiu, kritické myslenie a uvedomenie si, že každý účastník môže mať iný uhol pohľadu, ktorý ovplyvňuje jeho vnímanie aj reakcie.
Cieľ: Precvičiť schopnosť vnímať situáciu očami rôznych účastníkov - ako rovnaká situácia môže vyznieť inak v závislosti od toho, kto ju sleduje.
Čas: 15 – 20 minút
Cieľová skupina: žiaci, pedagogickí zamestnanci, odborní zamestnanci, školskí mediátori
Pracovný list na vytlačenie nájdete v Súvisiacich dokumentoch na konci článku.
PRACOVNÝ LIST – AKTÍVNE POČÚVANIE
ZADANIE: Na hodinu matematiky v 8. ročníku sú pozvané štyri rôzne osoby ako pozorovatelia. Všetci sledujú tú istú vyučovaciu hodinu, ale každý z nich má iné zameranie a iný pohľad na priebeh vyučovania.
Tvoja úloha: Vcíť sa do jednotlivých postáv a zaznač, čo by si asi všímal(a) alebo ako by si danú hodinu vnímal(a) z ich pohľadu.
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk