Vyhľadávanie v online časopise

Online časopis

Hlavná stránka Manažment školy v praxi Ročník 2020 Vydanie 3/2020

Syndróm vyhorenia

Príspevok informuje o príčinách vzniku, príznakoch a predchádzaní syndrómu vyhorenia (burn-out). Cieľovou skupinou sú vedúci pedagogickí zamestnanci, pre ktorých predstavuje problém aktuálnu hrozbu. Problematika je súčasťou obsahu bakalárskeho a magisterského štúdia „Manažment vzdelávania a verejnej správy“, ktorý v dennej a externej forme ponúka Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre od akademického roka 2020/2021 všetkým pedagogickým a odborným zamestnancom, vedúcim pedagogickým a odborným zamestnancom ako náhradu funkčného vzdelávania.

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Vážený návštevník,
prístup k obsahu majú len registrovaní užívatelia portálu.
Pokiaľ ste už zaregistrovaný, prihláste sa prosím so svojím užívateľským menom a heslom.
V prípade, že ešte nie ste zaregistrovaný, zaregistrujte sa.
Ďakujeme.

Podobné články

Súvisiace pracovné situácie

  • Hranice ako zdroj istoty pri riešení konfliktov

    Publikované: Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

    Mení sa vplyv tradičných sprostredkovateľov výchovy. V oveľa väčšej miere majú na správanie žiakov vplyv médiá a sociálne siete. Upútavky na reality show voľne odvysielané počas dňa ponúkajú životné príbehy ľudí v hraničných situáciách. Tie sa tak podvedome stávajú bežným a časom aj akceptovateľným javom. Efekt „náhodného okoloidúceho“ na seba nenechá dlho čakať. Mať tradičné oporné steny, pevné hranice pre ukotvenie názorov, sa ukazuje byť dôležitou súčasťou formovania osobnosti žiaka.

  • Obranné mechanizmy v konflikte

    Publikované: Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

    Konflikty v školskom prostredí prinášajú množstvo nečakaných situácií. Zdanlivo jednoduché riešenia sa vplyvom obranných mechanizmov menia na prekážky a stávajú sa vážnou bariérou na ceste zmierovania. Na jednej strane obranné mechanizmy pomáhajú prekonávať nepríjemné stavy frustrácie, sú dôležité pre rovnováhu a pohodu človeka a majú šancu eliminovať deštruktívne účinky nahromadených emócií v sporoch. Na strane druhej však v situáciách, kedy odvádzajú od jadra problému, môžu riešenie blížiacich sa konfliktov aj komplikovať.

  • Učiteľ a rodič a možné zdroje konfliktov

    Publikované: Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

    Každá rodina si v priebehu svojho trvania prechádza rôznymi zmenami. Veľké ekonomické a sociálne tlaky ovplyvnili charakter a štruktúru rodinných zväzkov. Mení sa model rodiny, v ktorej dieťa vyrastá, ale príslušnosť k rodine, vzťah k rodičom ostáva podstatnou súčasťou životnej histórie dieťaťa, ovplyvňuje jeho myslenie, správanie, hodnoty, je súčasťou vzorov, ktoré do svojho života príjme, alebo ktoré s odstupom času môže aj odmietnuť. Príbuzenské puto vytvára základ pre chápanie súvislostí, ktoré nám realita doby prináša. Rodina je prvým spoločenským prostredím, v ktorom dieťa spoznáva svet a preberá názory na spoločný život.  Vieme pomenovať prejavy a odhadnúť prežívanie voľného času detí, ktorých rodičia sú permanentne vyťažení? Vieme, ako reagujú deti rodičov, kde rodina si prechádza krízovým obdobím? Ako rozmýšľajú deti rodičov z málo podnetného prostredia? Čo spôsobuje problém deťom, ktorých rodičia naplnenie vlastných ambícií presúvajú na deti? 

Diskusia - Počet príspevkov: 0

zobraziť diskusiu pridať príspevok

Bezplatný odpovedný servis

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk