Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Stav a úroveň výchovy a vzdelávania v školách a školských zariadeniach SR (2.)

Dátum: Rubrika: Štatistika Zo seriálu: Správa o stave a úrovni výchovy a vzdelávania - Štátna školská inšpekcia

V zmysle § 12 ods. 3 písm. b) zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov hlavný školský inšpektor predkladá Správu o stave a úrovni výchovy a vzdelávania v školách a v školských zariadeniach v SR v školskom roku 2012/2013 (ďalej len „správa“) ministrovi školstva k 30. novembru 2013.

 

(dokončenie z predchádzajúceho čísla)

Materské školy

Skontrolovaných bolo 197 MŠ (6,89 % z celkového počtu MŠ v SR). Z toho bolo 186 štátnych, 6 cirkevných a 5 súkromných škôl. S VJS bolo 168 a s VJM 22 škôl. VJS/VJM deklarovalo 6 MŠ a VJS/VJU 1 škola. Do 525 tried bolo prijatých 10 863 detí. Odloženú povinnú školskú dochádzku malo 344 a dodatočne odloženú povinnú školskú dochádzku 6 detí.

Zistenia vychádzali najmä z vykonaných hospitácií, z informačného dotazníka pre riaditeľa MŠ, z rozhovorov s pedagogickými zamestnancami a so zástupcami zriaďovateľov, prehliadky interiérov a exteriérov a z analýzy dokumentácie škôl.

Výrazne pozitívne zistenia a oblasti vyžadujúce zlepšenie

Výrazné pozitívne zistenia:

  • vymedzenie vlastných cieľov výchovy a vzdelávania v školskom vzdelávacom programe,
  • personálne podmienky,
  • kultúra a klíma školy, pozitívna a priaznivá atmosféra triedy,
  • vytvorenie podmienok pre výchovu a vzdelávanie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami pedagogickými zamestnancami,
  • zapájanie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a ich zákonných zástupcov do aktivít školy,
  • iniciovanie detí k dodržiavaniu pravidiel ochrany prírody a životného prostredia,
  • realizovanie aktivít a projektov v oblasti environmentálnej výchovy.

Oblasti vyžadujúce zlepšenie:

  • participovanie poradných orgánov riaditeľa na pedagogickom riadení, skvalitňovaní výchovno-vzdelávacej činnosti a na profesijnom rozvoji učiteľov,
  • realizovanie vnútroškolskej kontroly s následným skvalitňovaním vyučovania učiteľa,
  • vedenie pedagogickej dokumentácie v štátnom jazyku a v maďarskom jazyku v triedach a školách s vyučovacím jazykom maďarským,
  • uplatňovanie vhodných spôsobov predprimárneho vzdelávania s dôrazom na hru ako prostriedku aktivizácie detí k učeniu sa a sebarealizovaniu sa,
  • zohľadňovanie výchovno-vzdelávacích potrieb, dosiahnutej úrovne a rozvojového potenciálu detí prispôsobovaním cieľov a činností,
  • obnovovanie, rozširovanie a účelné využívanie spektra telovýchovných pomôcok, pomôcok pre umelecko-expresívne a bádateľské činnosti,
  • ovládanie a používanie š
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály