Vyhľadávanie v online časopise

Online časopis

Hlavná stránka Manažment školy v praxi Ročník 2019 Vydanie 10/2019

Školy nemôžu dobiehať dobu a učitelia musia byť pripravení na inovácie

Dátum: Autor/i: redakcia Rubrika: Rozhovor Zo seriálu: Rozhovory

ROZHOVOR S Mgr. Silviou Oleníkovou

Vyštudovala UPJŠ v Prešove, učiteľstvo pre 1. – 4. ročník ZŠ. Neskôr si štúdium doplnila o predmet etická výchova a anglický jazyk.

V praxi sa venovala overovaniu inovatívnych metód vo vyučovaní so zameraním na rozvoj vyššej úrovne myslenia dieťaťa a vytváranie pozitívneho, mozog podporujúceho prostredia pre učenie sa.

Pôsobila ako učiteľka a dlhé roky ako riaditeľka ZŠ s MŠ v Poprade s autorským inovatívnym modelom, neskôr ako zriaďovateľka slovensko-anglického gymnázia.

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Vážený návštevník,
prístup k obsahu majú len registrovaní užívatelia portálu.
Pokiaľ ste už zaregistrovaný, prihláste sa prosím so svojím užívateľským menom a heslom.
V prípade, že ešte nie ste zaregistrovaný, zaregistrujte sa.
Ďakujeme.

Ďalšie články zo seriálu: Rozhovory

Podobné články

Súvisiace pracovné situácie

  • Mediačné zručnosti učiteľa

    Publikované: Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

    V školskom prostredí vzniknú mnohé spory medzi žiakmi spontánne a nečakane. Upokojenie situácie učiteĺom a pokračovanie vo vyučovacom procese je nevyhnutné. Žiaci, ktorí sú zvyknutí na rýchle rozhodnutie dospelej autority, strácajú potenciál vnímať konflikt ako príležitosť porozumieť spolužiakovi, jeho záujmom, potrebám, okolnostiam, ktoré ovplyvňovali jeho reakciu. Využitie prvkov mediácie učiteľom v takýchto situáciách môže byť dôležitým signálom pre rodičov žiakov, že škola, jej vnútorná kultúra, zručnosť riešiť konflikty pokojnou cestou podporuje. Učitelia sa tak stávajú pre žiakov pozitívnym vzorom aj v tomto smere.

Diskusia - Počet príspevkov: 0

zobraziť diskusiu pridať príspevok

Bezplatný odpovedný servis

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk