Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Rozmanité chápanie inkluzívneho vzdelávania 2.

Dátum: Autor/i: PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD. Rubrika: Inklúzia Zo seriálu: Rozmanité chápanie inkluzívneho vzdelávania

Článok je pokračovaním témy rozmanitého chápania inkluzívneho vzdelávania. Zameriava sa na rozmanité chápania pojmu inklúzia v snahe priniesť do inkluzívnej pedagogiky a psychológie nový diskurz v prepojení na pojmy, ako je demokracia, participácia, wellbeing a limity, reflexia a nehodnotenie, pomáhajúci vzťah, sloboda a zodpovednosť nielen v zameraní na dieťa. Článok dopĺňa aj ľudsko-právny kontext inklúzie o teóriu humanistickej psychológie, venuje sa jednej z nyjväčších bariér rozvoja človeka a medziľudských vzťahov, ktorou je nekontrolovaná moc. Ponúka odvolávky na historické aspekty vývoja inklúzie, ale aj praktické dlhoročné skúsenosti autora v praxi učiteľa na základnej škole.

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Vážený návštevník,
prístup k obsahu majú len registrovaní užívatelia portálu.
Pokiaľ ste už zaregistrovaný, prihláste sa prosím so svojím užívateľským menom a heslom.
V prípade, že ešte nie ste zaregistrovaný, zaregistrujte sa.
Ďakujeme.



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály