Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo komunikácia


Metódy zmierlivej komunikácie s rodičmi žiakov

REŠPEKTUJÚCA A NENÁSILNÁ KOMUNIKÁCIA Nájsť ustálenú definíciu slovného spojenia zmierlivá komunikácia nie je jednoduché. Zaobchádzať alebo hovoriť s niekým zmierlivo predstavuje snahu o zachovanie mieru, spolupráce, dobrých vzťahov. Často je tent...

Komunikácia s rodičmi detí v materskej škole

Konštruktívna komunikácia riaditeľa materskej školy so zákonnými zástupcami detí patrí k dôležitým predpokladom zdravej klímy. V príspevku poukážeme na zásady a nástroje komunikácie so zákonnými zástupcami detí, ktoré využívame vo svojej riadiacej...

Komunikácia s rodičom s agresívnym správaním

Príspevok pojednáva o aktuálnom probléme súčasnej školskej praxe, ktorým je agresívne správanie rodičov či zákonných zástupcov žiakov voči zamestnancom školy. Prezentuje výsledky aktuálneho výskumu, ktorý potvrdil výskyt tohto problému. Približuje...

Komunikácia a riešenie problémov školy v kontexte jej kultúry

Každá organizácia a dianie v nej sú explicitne a implicitne determinované. Ako explicitné možno označiť všetko, čo vykazuje materializovanú formu (písomne kodifikované ustanovenia), ako implicitné to, čo nikde nie je zachytené, historicky vzniklo ...

Vyrovnávanie sa so smrťou a stratou blízkeho človeka

Začiatok roka 2022 prináša smutnú bilanciu. Pri našich stoloch chýbajú tí, ktorí podľahli zákernému ochoreniu alebo zomreli na následky chorôb, ktoré nebolo možné liečiť. Aj duševné zdravie žiakov a pracovníkov v školstve sa v čase pandémie prejav...

Revolúcia rekvalifikácie - texonómia zručnosti budúcej generácie

Pandémia COVID-19 priniesla rapídne zmeny na trhu práce. Nasledujúce desaťročie bude osudovo hrať kľúčovú úlohu pri vytváraní základov vzdelávania, ktoré bude schopné reagovať na tieto zmeny. Stojí pred nami obrovská výzva, pretože rozvoj schopnos...

Nonverbálna komunikácia v čase pandémie (2.)

Aktuálna epidemiologická situácia nás v rovine prevencie i nákazy nútiť odbúravať niektoré zaužívané komunikačné schémy, zvlášť v rovine nonverbálnych prejavov, haptiky pozdravu a s nimi spojených interakčných prejavov. Treba vedieť implementovať ...

Nonverbálna komunikácia v čase pandémie (1.)

Komunikácia v období pandémie nadobúda nový rozmer. Vo verbálnej aj v nonverbálnej rovine zisťujeme, že treba flexibilnejšie a efektívnejšie využívať nástroje komunikačných systémov, ktoré boli doteraz považované za najvhodnejšie. Aktuálna epidemi...

Editoriál - Kľúčová úloha zdravej komunikácie

V súčasnej situácii, ktorú nám priniesli mimoriadne opatrenia, bude zdravá komunikácia zohrávať kľúčovú úlohu. V diskusiách s kolegami sa budeme zamýšľať nad tým, ako možno spracovať zmeny v súčasnosti, čo nás neminie, ako situáciu vnímajú naši bl...

Komunikácia - pracovný nástroj manažmentu školy

Hlavným cieľom komunikácie je vzájomné porozumenie. Nie je to len prenos správy, ale akékoľvek vzájomné pôsobenie medzi ľuďmi. Aby sme našu komunikáciu označili za efektívnu, musíme si s druhým porozumieť. Porozumieť niekomu ešte neznamená, že s n...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály