Vyhľadávanie v online časopise

Online časopis

Hlavná stránka Manažment školy v praxi Ročník 2020 Vydanie 5/2020

Profesijné spôsobilosti začínajúceho učiteľa potrebné pre výkon povolania

Dátum: Autor/i: PhDr. PaedDr. Martina Kosturková, PhD. Rubrika: Manažment

Pregraduálna príprava budúcich učiteľov je postavená prevažne teoreticky. Začínajúci učiteľ prichádza do praxe zväčša bez nadobudnutých prenositeľných zručností potrebných pre výkon tohto povolania. Spätná väzba od študentov absolvujúcich priebežnú a súvislú pedagogickú prax poukazuje na nedostatky najmä v spôsobilostiach, ktoré potrebujú uplatniť vo vzťahu k žiakovi a práci s kurikulárnymi dokumentmi. Problém možno sčasti odstrániť aplikáciou navrhnutých kompetencií v profesijnom štandarde začínajúceho učiteľa do vysokoškolskej edukácie. Cieľom príspevku je teoreticky vymedziť kompetencie učiteľa v troch dimenziách Návrhu profesijného štandardu a identifikovať, v ktorých predmetoch spoločensko-vedného základu a pedagogicko-psychologickej pregraduálnej prípravy možno kompetencie rozvíjať.

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Vážený návštevník,
prístup k obsahu majú len registrovaní užívatelia portálu.
Pokiaľ ste už zaregistrovaný, prihláste sa prosím so svojím užívateľským menom a heslom.
V prípade, že ešte nie ste zaregistrovaný, zaregistrujte sa.
Ďakujeme.

Diskusia - Počet príspevkov: 0

zobraziť diskusiu pridať príspevok

Bezplatný odpovedný servis

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk