Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Konceptualizácia kritického myslenia - afektívna doména

Dátum: Autor/i: PhDr. PaedDr. Martina Kosturková, PhD. Rubrika: Kultúra školy Zo seriálu: Konceptualizácia kritického myslenia

Široká škála výskumov predpokladá existenciu charakteru a vzdelávacej relevantnosti dispozícií – druhá dimenzia kritického myslenia. Dispozičné aspekty myslenia sa považujú za osobné atribúty kritického mysliteľa. Je to vnútorná motivácia osoby konať voči osobám, udalostiam alebo reagovať na ne. Ide o charakteristickú vlastnosť jednotlivca, ktorú chápeme ako tendenciu uvažovať určitým spôsobom za určitých podmienok. Za najdôležitejšiu sa považuje dispozícia dobre hodnotiť a riadiť sa dôvodmi. Aj napriek tomu, že dispozície sú dôležitým aspektom týkajúcim sa budúceho myslenia, v našej spoločnosti ich rozvoj je veľmi podceňovaný. Dispozície človeka ku kritickému mysleniu považujeme za nevyhnutný predpoklad tohto druhu myslenia. Je to etika kritického mysliteľa.

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Vážený návštevník,
prístup k obsahu majú len registrovaní užívatelia portálu.
Pokiaľ ste už zaregistrovaný, prihláste sa prosím so svojím užívateľským menom a heslom.
V prípade, že ešte nie ste zaregistrovaný, zaregistrujte sa.
Ďakujeme.



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály