Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Imidž vzdelávacej inštitúcie

Dátum: Rubrika: Štatistika Zo seriálu: Správa o stave a úrovni výchovy a vzdelávania - Štátna školská inšpekcia

Každá inštitúcia, podnik, organizácia bez ohľadu na formu vlastníctva, veľkosť, oblasť a činnosť, ktorou sa zaoberá, má svoj imidž, ktorý neustále dotvára, formuje a usiluje sa o to, aby bol pozitívne priaznivý a kvalitatívne lepší. Týka sa to samozrejme aj škôl a vzdelávacích inštitúcií, ktoré tiež budujú svoj imidž, ktorý ovplyvňujú viaceré faktory.

Faktory ovplyvňujúce imidž školy sú napr. know-how, marketing, systém riadenia a organizácie, organizačná kultúra, public realations, goodwil, identita inštitúcie, kompetencie inštitúcie produkt, či kvalita lektorov (Deák,P. a kol., 2005).

Môžeme to doplniť aj o formálne znaky, ako: logo, web stránky, vybavenie informačnými technológiami, ergonomické vybavenie posluchární, estetizácia prostredia, infraštruktúra, lokalita, dostupnosť, bezbariérové vstupy, ale aj odbyrokratizovanie niektorých úkonov a pod. Existuje rozmanitá významnosť a dôležitosť faktorov podporujúcich imidž, ktoré vplývajú na študentov a preto sa budú musieť tiež vylepšovať.

Za jadro imidžu sa však považuje to, čo škola ponúka, a ako sa dokáže odlíšiť produktom (aký je priebeh, metódy, štruktúra, cieľ a obsah výučby a i.), vlastnými schopnosťami a možnosťami a aj potenciálom a kompetentnosťami učiteľov (obr. č. 1).

Obr. č. 1: Jadro imidžu školy

V súvislosti s imidžom treba upozorniť aj na to, aké má študent – klient očakávania, nakoľko sú občas rozporuplné. Na jednej strane je to mnohokrát otázka momentálnej spoločenskej prestíže či módnosti povolania, ktoré škola poskytuje, resp. prestíže jej mena, efektu, dostupnosti, nenáročnosti, proti čomu stojí skutočný záujem, hodnota a prínos pre študenta, rozvoj jeho potenciálu, potreba, transparentnosť, spoločenská požiadavka, požiadavky trhu, zamestnávateľov, uplatniteľnosť, či perspektíva. Kdesi v rozmedzí môže byť spoločenská požiadavka, tlak zamestnávateľa alebo požiadavka rodičov.

Ak sledujeme, aj to čo a prečo študenti hodnotia na danej škole pozitívne, vidíme, že sami niekedy nevedia, čo by mali očakávať a požadovať (stáva sa to aj na vysokých šk

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály