Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Ako rozprúdiť debatu v školstve - KAMPAŇ ČESKO MLUVÍ O VZDELÁVANÍ

Dátum: Rubrika: Rozhovor Zo seriálu: Rozhovory

Mgr. Zdeněk Slejška je lídrom kampane „Česko mluví o vzdělávání“ a manažérom spoločnosti EDUin. Spolu s Tomášom Feřtekom rozprúdili v Čechách debatu o vzdelávaní. Podarilo sa im zrealizovať zaujímavé projekty, ako napríklad „Rodiče vítáni“, „Extratřída“, alebo elektronický týždenník „beduin“, ktorý prináša aktuality z oblasti školstva. Závery kampane si vyžiadali ďalšie aktivity zamerané na zlepšovanie vzdelávania vytváraním lokálnych partnerstiev, posilňovania prestíže učiteľstva, sieťovania partnerských organizácií, ktoré sa chcú hlásiť ku kvalite vzdelávania.

 

 

 

Kampaň „Česko mluví o vzdělávání“ bola príležitosťou pre vyvolanie verejnej diskusie o vzdelávaní v Čechách. Sľubovala definovanie zmyslu vzdelávania a zrozumiteľných cieľov v záujme väčšej stability vzdelávacej politiky tak, aby sa nemenili s príchodom nových ministrov.

O formálnom aj neformálnom vzdelávaní, kvalite škôl, pracovných podmienkach učiteľov sa diskutovalo a diskutuje na rôznych stretnutiach odborníkov nielen v Čechách, ale aj na Slovensku. Prečo ste sa rozhodli pre výraznejšiu mobilizáciu k diskusiám formou kampane a aké dôvody boli podnetom pre jej spustenie?

Přišlo nám, že nazrál čas. Na jedné straně byla odborná komunita stále zklamanější z aktuální situace ve školství, na druhé straně veřejnost začala vnímat vzdělávání jako důležité téma. Do značné míry proto, že se na důležitá místa ve velkých firmách i ve státní správě dostali lidé, kteří mají školou povinné děti. A zjistili, že s tím, jak školy vypadají, nejsou spokojeni. Samotné kampani předcházela naše snaha prosadit vytvoření tzv. Národního programu vzdělávání, jakéhosi základního vzdělávacího dokumentu, který nám v České republice chybí. Při jeho prosazování jsme s odborníky došli k tomu, že nemáme jasno o cílech vzdělávání. Takže kampaň byla zaměřená především na toto téma.

Počas kampane sa Vám podarilo zorganizovať niekoľko rôznych diskusných blokov. O ktorý z nich prejavila odborná verejnosť najväčší záujem, aký kľúč ste zvolili pri výbere ťažiskových tém diskusií, prípadne podľa akého princípu ste zostavovali debatné skupiny?

Zkus

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály