Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Seriál Skúsenosť z praxe

Hospitačná činnosť v materskej škole

Riaditeľky materských škôl majú zodpovednosť za dodržiavanie učebných plánov, osnov, vzdelávacích štandardov. Sú zodpovedné za zvyšovanie odbornej a pedagogickej úrovne výchovno-vzdelávacej činnosti. Pre skvalitnenie činnosti a plnenie úloh vyplýv...

Integrované tematické vyučovanie

V literatúre sa často píše, že metódy, ktorými pracujú učitelia, ­patria do repertoáru vyučovacích metód minulých rokov. Pretrvávajúce vyučovacie metódy zamestnávajú viac učiteľa ako žiakov. Hoci tento pohľad na vyučovanie nemôžeme rozumieť doslov...

Interaktívne aktivity v online priestore

Rok 2020 bol prelomový. Z dôvodu šírenia pandémie čelíme výzve, ako pokračovať vo vzdelávaní tak, aby obsah bol doručený adresátom čo najzaujímavejšie a najefektívnejšie. V prezenčnom vzdelávaní mnohí dôkladne plánujeme vyučovaciu hodinu. Premysli...

Kooperatívne učenie v konkrétnych didaktických situáciách

Keď sme pred časom oslovili učiteľov základných škôl s otázkou, aby sformulovali všeobecný cieľ školskej edukácie, väčšinou sa zhodli na tom, že naši žiaci by mali byť pripravení s nárokmi a požiadavkami, ktoré na nich bude klásť dnešná doba. A pr...

Medzinárodný program Primary Yers Programme a komplexné rozvíjanie osobnosti žiaka

Medzinárodný program Primary Years Programme poskytuje organizácia International Baccalaureate. Žiaci vzdelávaní podľa tohto programu sa učia, ako prevziať kontrolu nad svojím učením, učitelia vzájomne spolupracujú pri prehlbovaní učenia sa žiakov...

Možnosti vzájemného učení a kolegiální spolupráce ve škole

Článek ukazuje možnosti vzájemného učení a kolegiální spolupráce ve škole především členům metodických orgánů, ale i vedení, interním mentorům a skupinám zapálených učitelů. V jeho první části uvádíme podmínky pro vytvoření bezpečného i a inspirat...

Odborno-didaktická pripravenosť absolventov učiteľstva na výkon povolania v praxi

Kvalitná pregraduálna príprava budúcich učiteľov je predpokladom a podmienkou odbornej dimenzie profesionality. Jednou z najdiskutovanejších tém v oblasti manažovania vyučovacieho procesu sú odborno-didaktické kompetencie. Z kompetencií predstaven...

Questing vo vzdelávaní – s kráľovskými korunkami spoznávame Bratislavu

V príspevku prinášame nový pohľad ako učiť o ľubovoľnom mieste tak, aby ste ho spoznávali objavovaním. Potreba efektívnych metód vyučovania založených na zvýšení motivácie študentov k získavaniu vedomostí je frekventovanou témou v poslednom desaťr...

Sebapoznávanie v tíme – Mgr. Soňa Koreňová

PRÍKLADY DOBREJ PRAXE - Prečo sú tímy v niektorých zborovniach nevýkonné a nemotivované? Prečo sa boja na poradách vysloviť názor? Čo môže priniesť zásadnú zmenu v týchto a podobných situáciách?

Tomi Reichental – človek, ktorý prežil holokaust

27. január bol Organizáciou spojených národov v roku 2005 vyhlásený za Medzinárodný deň pamiatky obetí holokaustu. V roku 2020 si v tento deň pripomíname  75. výročie oslobodenia najväčšieho nacistického koncentračného a vyhladzovacieho tábora Aus...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk