Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Plán osobného rozvoja - Kariérové sprevádzanie v strednej škole

Dátum: Rubrika: Príklad z praxe Zo seriálu: Kariérové sprevádzanie a poradenstvo

Vytvorenie plánu osobnostného rozvoja znamená prínos pre študenta. Môžeme ho stručne zhrnúť ako definovanie súčasného stavu (východzia pozícia klienta) a nastavenie cieľa, hľadanie a nachádzanie spôsobov ako dosiahnúť cieľ, pravidelná, systematická spätná väzba, systematický prístup k plneniu naplánovaných aktivít.

"Žiaci veľmi jednoducho vedeli definovať svoje rezervy a ich odpovede boli oveľa pestrejšie v porovnaní s definovaním toho, v čom sú dobrí. Za zaujímavé považujeme to, že potreba „byť odvážnejší“ sa opakovala sedemkrát vo vzorke dvadsaťdva žiakov. Táto predstava o vyššej miere odvahy môže súvisieť aj s často sa vyskytujúcou situáciou, v ktorej žiak musí len prijímať rozhodnutia dospelých."

Prvým krokom k vytvoreniu plánu je navodenie situácie, kedy žiak (klient) hľadá odpovede na otázky:

1. Aká je moja súčasná situácia? 

Aké sú moje silné stránky, v čom som dobrý a za čo ma najčastejšie druhí ľudia chvália? V čom spočívajú moje rezervy? Čo by mi pomohlo na ceste k môjmu cieľu? Aké prekážky by sa mohli vyskytnúť na mojej ceste k cieľu?).

Najčastejšie odpovede žiakov

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk