Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Naše ciele a naše cesty

Dátum: Autor/i: redakcia Rubrika: Editoriál

„Ak nevieš, kam chceš ísť, je úplne jedno, akú cestu si vyberieš.” Mačka Škľabka, Alica v krajine zázrakov 

Začiatok školského roka je spájaný s víziami. Pripomíname si ciele, revidujeme koncepcie, prehodnocujeme očakávania a reflektujeme cestu, ktorou sme sa vybrali. Inak tomu nie je ani v didaktike, ktorá sa zaoberá obsahom a rozsahom vzdelávania, metódami, zásadami a formami vyučovania, ale aj interakciou medzi učiteľom a žiakom. Ktoré stratégie, nástroje, činnosti by mali byť súčasťou našej zvýšenej pozornosti? Aj o tom je letné číslo časopisu Didaktika, v ktorom ponúkame stále aktuálne témy.

Veľmi dôležitou súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu je práca s emóciami v kontexte sociálnej dynamiky skupiny. Význam a podstata sociálno-emocionálneho učenia spočíva aj v tom, že vybavuje žiakov zručnosťami potrebnými na kontrolu myslenia, emócií a správania, učí ich vnímať seba samého a spolupracovať s inými. Téme sa venuje Erich Petlák.

V dobe neustálych informácií, ktorá nás zahlcujú, má kritické myslenie nepochybne nezastupiteľnú úlohu. Nina Bodoríková a Denisa Gunišová sa venujú stratégiám hodnotenia v edukačnom procese, ktoré rozvíjajú kritické myslenie.

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk