Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Námety na využitie hry „Geocaching“ v materskej škole

Dátum: Rubrika: Hry a aktivity

Geocaching alebo jeho prvky možno využiť v každom tematickom okruhu, obsahovom štandarde, podoblasti, aj pri každej prierezovej téme. Uvádzame tri návrhy na realizáciu hry. V prvej edukačnej aktivite je zvolený typ kešky Multicache. Deti musia splniť niekoľko úloh, aby sa dostali k skutočnému pokladu. Nie je to celá hra Geocaching, len jej časť – hľadanie pokladu podľa mapy, bez GPS navigácie. V druhom návrhu ide o kešku Cache in Trash Out a edukačná aktivita je zameraná na ekologické správanie a rozvoj pozitívneho vzťahu k prírode. Tretia aktivita je s využitím GPS navigácie a je hľadaním tradičnej kešky. Aktivita je zameraná na prírodu a sledovanie zmien v prírode. Všetky edukačné aktivity sú určené pre štvoročné až šesťročné deti.

Edukačná aktivita 1: Jack Sparrow

OBSAHOVÝ ŠTANDARD: Priraďovanie, triedenie, usporadúvanie, zostavovanie podľa kritérií.

VÝKONOVÝ ŠTANDARD: Priradiť číslo (nie číslicu) k danému počtu predmetov od 1 do 10.

VZDELÁVACIE CIELE: Nakresliť podľa pokynov mapu a orientovať sa podľa nej v priestore, zostaviť obrázok z rozstrihaných častí, spočítať bodky a priradiť k nim číslo.

UČEBNÉ ZDROJE: Motivačná rozprávka, náčrtníkové papiere, kresliace potreby, dve ukryté schránky s „pokladom“, kartičky s počtom bodiek od jeden do šesť, rozstrihaný obrázok pirátskej lode s napísanou číslicou

MOTIVÁCIA: Motivácia sa začne počas hier a hrových aktivít. Po príchode detí do materskej školy zaklope na dvere pani upratovačka, ktorá oznámi, že do školy prišla pošta. Na veľkej farebnej obálke je napísané Pre škôlkárov,ktorí chcú zažiť dobrodružstvo. Deti zdraví kapitán pirátskej lode Jack Sparrow, ktorý prišiel deti navštíviť, lebo šiel okolo. Nevedel, že v materskej škole sú práve jarné prázdniny, a tak ukryl dary, čo pre nich mal, do neďalekého lesa. Aby deti poklad našli, musia si nakresliť mapu podľa jeho pokynov. Dostanú papiere a kresliace potreby a začnú kresliť mapu. Ak sú deti menšie, môže sa nakresliť jedna spoločná mapa na väčší formát papiera. Učiteľka číta list: „Posadil som sa na lavičku, ktorú máte v školskej záhrade a rozmýšľal som, kam dary ukryjem, aby ich nikto nenašiel (deti kreslia lavičky). Prešiel som k budove neďaleko lavičiek, že to odložím dovnútra (kreslia budovu), ale bolo zamknuté, a tak som išiel ďalej až ku kolotoču (kreslia cestičku ku kolotoču aj samotný kolotoč). Chvíľu som sa na ňom povozil. Poviem Vám, deti, bola to paráda, až sa

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk