Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Didaktika 3/2025

3/2025

Využitie ChatGPT pri tvorbe nástrojov formatívneho hodnotenia

doc. RNDr. Mária Ganajová, CSc. RNDr. Ivana Sotáková, PhD. RNDr. Petra Letošníková, PhD.

UKÁŽKA VYUŽITIA NÁSTROJA UMELEJ INTELIGENCIE  Tento príspevok je v poradí tretím zo série príspevkov venovaných využitiu nástroja ChatGPT v práci učiteľa chémie. Cieľom príspevku je poukázať na mož...

Projektové vyučovanie od 1. ročníka základnej školy

NADČASOVÝ SPÔSOB VÝUČBY  Tento článok nadväzuje na predchádzajúci o rovesníckom učení v časopise Didaktika č. 2/2025, v súvislosti s postupným zavádzaním nového kurikula. Naším cieľom je priblížiť ...

Obsah vydania

Vydáva

Vydáva Wolters Kluwer SR s. r. o., Mlynské nivy 48, 821 09 Bratislava, IČO: 31348262, tel.: (02) 58 10 20 10, e-mail: office@wolterskluwer.sk.
Odborný redaktor: Ing. Marcela Kečkéšová, e-mail: marcela.keckesova@wolterskluwer.com
Šéfredaktor: PaedDr. Dušana Bieleszová, e-mail: dusana.bieleszova@wolterskluwer.com
Odborný garant: prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.
Adresa redakcie: Wolters Kluwer SR s. r. o., Mlynské nivy 48, 821 09 Bratislava, tel.: (02) 58 10 20 10, www.wolterskluwer.sk.
Inzercia, predplatné a distribúcia: Ing. Andrea Fazekašová Medovarská, tel.: (02) 58 10 20 31, casopisy@wolterskluwer.sk.
Grafická úprava: Forma, s. r. o., Bratislava.
Tlač: SOŠ polygrafická, Bratislava, www.polygraficka.sk.
Nevyžiadané príspevky nevraciame. Pretlač a akékoľvek šírenie obsahu je povolené len s výslovným písomným súhlasom vydavateľa. Za správnosť údajov uvedených v článkoch zodpovedajú ich autori. Časopis je aj na direktor.sk. ISSN 1339-925X.
Ročné predplatné 92,25 € vrátane DPH, poštovného a balného. Cena jedného výtlačku 15,38 € vrátane DPH, poštovného a balného. Predplatné sa automaticky predlžuje o ďalší rok, ak odber nie je najneskôr v novembri písomne zrušený.
EV 5869/19. Periodicita vydávania: dvojmesačník. Zadané do tlače: 20. 5. 2025.
© Wolters Kluwer SR s. r. o., 2025
ISSN 1338-2845

Editoriál

V čase neustále sa meniacich podmienok, rastúcich očakávaní a tlaku na výkon je dôležité si pripomenúť, že aj vedúci metodického orgánu školy je predovšetkým človek. V prostredí školy ovplyvňuje psychická pohoda vedúcich zamestnancov nielen ich vlastný výkon, ale aj atmosféru v tíme, motiváciu učiteľov a v konečnom dôsledku aj výsledky žiakov. Psychická pohoda ovplyvňuje aj objektivitu hodnotiteľa. Vedúci zamestnanec, ktorý je preťažený, vyhorený alebo emocionálne vyčerpaný, môže hodnotiť skreslene – prísnejšie, podráždene alebo naopak, nepozorne. Duševná rovnováha zvyšuje schopnosť pristupovať k hodnoteniu spravodlivo, s odstupom a konštruktívne.

Téma duševného zdravia má preto svoje pevné miesto aj v didaktike – bez vnútornej rovnováhy nie je možné viesť s jasnou víziou, rozhodovať s rozvahou a učiť s nadšením. V 3. čísle Didaktiky ponúkame ďalšie zaujímavé témy.

Petra Letošníková, Mária Ganajová a Ivana Sotáková sa v treťom zo série príspevkov venovaných využitiu nástroja ChatGPT v práci učiteľa chémie venujú možnostiam jeho využitia pri tvorbe dvoch nástrojov formatívneho hodnotenia, ktoré sú prezentované ukážkami príkladov k vybraným témam z chémie na gymnáziu.

Patrícia Tomečková v článku Projektové vyučovanie od 1. ročníka základnej školy približuje učiteľom koncept projektového vyučovania už od prvého ročníka ako efektívny spôsob osvojovania si vedomostí a zručností. Pokračovanie ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk