Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Aktuality

NASES zjednodušila používanie elektronickej schránky

Kategória: Aktuality Autor/i: sekcia komunikácie NASES

Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) na základe prieskumu vychádza v ústrety používateľom elektronickej schránky a vylepšuje jej funkcionality. Tentokrát prináša používateľom tri vylepšenia, ktoré urýchlia nahlasovanie problému s elektronickou správou či zjednodušia vyhľadávanie správ.

Jednou z noviniek je funkcia Nahlásenie problému so správou, ktorá používateľov odbremení od zdĺhavého vypisovania kontaktného formulára, vypĺňania informácií a nahrávania potrebných príloh. Pre prípadné problémy so správou dnes používatelia elektronickej schránky jednoducho odošlú problém priamo z vybranej správy. Podnet obratom príjme Ústredné kontaktné centrum, ktoré bude používateľa spätne kontaktovať s riešením danej situácie.

Používatelia elektronickej schránky po novom už nemusia náročne vyhľadávať správy. Vďaka vyhľadávaniu prostredníctvom identifikátora správy (Message ID) sa požadovaná správa automaticky otvorí. Pribudli aj ďalšie atribúty vyhľadávania. Používatelia môžu správu nájsť podľa dátumu, veľkosti alebo podľa toho, či obsahuje prílohu. Prínosom je uľahčenie vyhľadávania už vybavených správ, ktoré zapĺňajú schránku, čo ocenia najmä tí, ktorí denne pracujú s veľkým počtom správ.

Treťou z nových funkcií je priebežné zobrazovanie veľkosti vytváranej správy. Pozitívom je, že používateľ má ešte pred odoslaním prehľad o tom, či neprekročil povolenú veľkosť správy, ktorá nesmie spoločne s prílohami presiahnuť 50MB.

,,NASES neustále monitoruje požiadavky používateľov elektronických schránok a naďalej pracuje na uľahčovaní komunikácie so štátom tak, aby bola práca s elektronickými schránkami čoraz jednoduchšia a intuitívnejšia,“ hovorí generálny riaditeľ NASES Peter Ďurica.

Za posledné mesiace v elektronických schránkach pribudlo množstvo nových funkcionalít, spomedzi ktorých  možno spomenúť potvrdenie o odoslaní elektronického podania, hromadné potvrdzovanie doručeniek, preposielanie správ na e-mail a zjednodušil sa aj spôsob vybavovania elektronického podpisu, ktorý si používatelia od októbra 2018 môžu vybaviť z pohodlia domova.

TLAČOVÁ SPRÁVA, Bratislava, 17. januára 2019


Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Archív článkov