Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Aktuality

Elektronický podpis si už nastavíte jednoduchšie

Kategória: Aktuality Autor/i: Lucia Maková, hovorkyňa sekcia komunikácie NASES

Občanom už pre štart elektronického podpisovania bude stačiť len niekoľko klikov. Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) zjednodušila inštaláciu potrebných aplikácií, dnes si už nainštalujete elektronický podpis v jednom kroku. Balík obsahuje aj niekoľko vylepšení.  

Na portáli www.slovensko.sk bol sprístupnený nový balík klientskych aplikácií D.Suite/eIDAS,  určený  na podpisovanie elektronických dokumentov prostredníctvom kvalifikovaného elektronického podpisu.

Doteraz bola na vytvorenie elektronického podpisu potrebná inštalácia 4 samostatných aplikácií. Po novom stačí nainštalovať už len jeden balík, ktorý zjednocuje všetky aplikácie. Po inštalácii nového balíka postupuje občan pri podpisovaní elektronického podania či jeho prílohy rovnako ako doteraz.

 „Nový balík aplikácií D.Suite/eIDAS vylepšuje stabilitu a výkon v aplikáciách pre kvalifikovaný elektronický podpis a zároveň rieši drobné nedostatky predchádzajúcich verzií komponentov zahrnutých v rámci balíka D.Suite/eIDAS,“ vyjadrila sa Andrea Janotová, riaditeľka sekcie prevádzky aplikácií. 

Na elektronickú komunikáciu so štátom musia mať občania inštalované tri aplikácie - ovládač čítačky čipových kariet, aplikáciu na prihlásenie (eID klient) a v prípade, že potrebujú autorizovať svoje podania kvalifikovaným elektronickým podpisom, aj aplikáciu na jeho vytvorenie. Všetky spomínané aplikácie si už vedia stiahnuť v jednom kroku.

Balík aplikácií pre kvalifikovaný elektronický podpis D.Suite/eIDAS je určený pre platformu .NET v operačnom systéme MS Windows.

DÔLEŽITÉ INFORMÁCIE V SKRATKE
  • Od 1. júla 2017 budú firmám so sídlom v SR zapísaným v obchodnom registri zasielané úradné rozhodnutia či oznámenia výhradne prostredníctvom elektronických schránok.
  • Do elektronickej schránky je možné prihlásiť sa cez portál slovensko.sk.
  • Na prístup do schránky je potrebný občiansky preukaz s čipom s aktivovaným bezpečnostným osobným kódom (BOK), počítač, prístup na internet, čítačka a príslušný softvér.
  • K 22. máju 2017 malo 119 080 štatutárov vybavený elektronický občiansky preukaz s čipom s bezpečnostným osobným kódom (BOK) a 29 977 štatutárov má občiansky preukaz s čipom, avšak nemá k nemu bezpečnostný osobný kód (BOK).
  • V prípade, ak máte občiansky preukaz s čipom a nemáte k nemu BOK, je potrebné zastaviť sa na oddelení dokladov, pretože bez BOK nie je možné prihlásiť sa do e-schránky.
  • O vydanie občianskeho preukazu s čipom či aktiváciu bezpečnostného osobného kódu môžete požiadať na ktoromkoľvek zo 76 oddelení dokladov na celom Slovensku.
  • Aktuálne je priemerná čakacia doba na podanie žiadosti o vydanie dokladov 50 minút.

 Tlačová správa, Bratislava, 22. mája 2017


Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Archív článkov